Strona główna/Załatw sprawę/Podatki/Zwolnienie w podatku od nieruchomości związane z COVID-19

Zwolnienie w podatku od nieruchomości związane z COVID-19

Zwolnienie z podatku od nieruchomości związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą

W związku z ograniczeniami w prowadzeniu działalności gospodarczej spowodowanymi epidemią koronawirusa, oleśniccy przedsiębiorcy mogą liczyć na uzyskanie zwolnienia w  podatku od nieruchomości za miesiące maj i czerwiec 2020.  Zwolnienie dotyczy budynków, budynków i gruntów wykorzystywanych w działalności handlowej, usługowej lub wytwórczej.

 Aby nie płacić podatku od nieruchomości, przedsiębiorca - osoba fizyczna powinien złożyć korektę informacji o nieruchomościach i obiektach budowalnych (IN-1 wraz z załącznikami) najlepiej 1 czerwca 2020 r. i dwa proste dokumenty dotyczące kwietnia i maja (razem cztery):

  • Informację o prowadzeniu działalności gospodarczej handlowej, usługowej lub wytwórczej wraz oświadczeniem o pogorszeniu płynności finansowej (w tym celu należy wskazać w tabeli aktualne dane dotyczące środków pieniężnych, należności i inwestycji krótkoterminowych oraz zobowiązań bieżących),
  • Formularz informacji składanych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19.

Dokumenty dostępne:

Kategoria: Zwolnienie w podatku od nieruchomości związane z COVID-19 [2]
Format Data publikacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
doc 2020-05-06 inf.płynność finans.doc
ilość pobrań: 169
inf.płynność finans.doc 39.5KB -
doc 2020-05-06 formularz pomoc rekomp.doc
ilość pobrań: 123
formularz pomoc rekomp.doc 48.5KB -

Aby nie płacić podatku od nieruchomości, przedsiębiorca - osoba prawna powinien złożyć korektę deklaracji na podatek od nieruchomości (DN-1 wraz z załącznikami) w terminie 14 dni od ustawowych terminów zapłaty podatku (które przypadają na 15 maja i 15 czerwca) i dwa proste dokumenty: pierwszy raz na koniec maja (dane finansowe na koniec kwietnia), drugi raz na koniec czerwca (dane finansowe na koniec maja):

  • Informację o prowadzeniu działalności gospodarczej handlowej, usługowej lub wytwórczej wraz oświadczeniem o pogorszeniu płynności finansowej (w tym celu należy wskazać w tabeli aktualne dane dotyczące środków pieniężnych, należności i inwestycji krótkoterminowych oraz zobowiązań bieżących),
  • Formularz informacji składanych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19.

Dokumenty dostępne:

Kategoria: Zwolnienie w podatku od nieruchomości związane z COVID-19 [2]
Format Data publikacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
doc 2020-05-06 inf.płynność finans.doc
ilość pobrań: 169
inf.płynność finans.doc 39.5KB -
doc 2020-05-06 formularz pomoc rekomp.doc
ilość pobrań: 123
formularz pomoc rekomp.doc 48.5KB -

Ze zwolnienia można z tego skorzystać za miesiące maj i czerwiec 2020. Trzeba też pamiętać, że przedsiębiorcom, którym poprawi się płynność finansowa (w maju), zwolnienie w czerwcu nie będzie przysługiwało.

Wskazane informacje, oświadczenia i formularze składa się na dołączonych załącznikach. Prawdziwość danych przedstawionych w oświadczeniach i formularzach, może być potwierdzana w ramach kontroli podatkowych.

Informacja

Bliższych informacji w tej sprawie udzielają pracownicy Wydziału Finansowego Urzędu Miasta Oleśnicy od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16.

Urzędnicy czekają na przedsiębiorców pod numerami telefonów: 71 798-21-41 (osoby prawne), 71 798-21-31, 71 798-21-32, 71-798-21-33 (osoby fizyczne).

Formularze informacji IN-1 dostępne są pod adresem: https://idumolesnica.bip.gov.pl/articles/view/116936

Formularze deklaracji  DN-1 dostępne są pod adresem: https://idumolesnica.bip.gov.pl/articles/view/116914

do góry